Wilt uw bedrijf of organisatie iets naar buiten brengen en heeft u geen idee hoe u dat moet doen? In uwĀ communicatie zijn de media een onmisbare schakel. Zij kunnen uw boodschap oppikken en verspreiden, waardoor deze uiteindelijk bij veel mensen onder ogen komt.
Xozo Communicatie helpt u om uw boodschap breed onder de aandacht te brengen van de media. Met onze jarenlange ervaring in de mediawereld weten we als geen ander hoe de media te werk gaan en hoe we daarop moeten inspelen.
Nieuws maken
Er zijn talloze onderwerpen te bedenken om ruchtbaarheid aan te geven. Een nieuw product, een nieuwe dienstverlening, een nieuw plan of idee, een interessant onderzoek, bijzondere resultaten die u heeft geboekt, een verandering in de organisatie, een nieuw gezicht: het is allemaal te bedenken ‘nieuws’ dat u aan de buitenwereld kenbaar kunt maken. Hiermee kunt u zich profileren en werken aan uw naamsbekendheid, om daarmee uiteindelijk nieuwe klanten te werven en uw omzet te vergroten.
Heeft u een onderwerp dat u naar buiten wilt brengen, dan helpt Xozo Communicatie u eerst de doelgroep te definiƫren. Voor wie is de boodschap bedoeld? Daarna stellen we vast wat het doel is dat u ermee wilt bereiken.
Ook als u op dit moment niet actief iets wilt communiceren, kan Xozo Communicatie u helpen. We kunnen samen brainstormen over onderwerpen die u wellicht over het hoofd ziet, maar die toch interessant genoeg kunnen zijn om te delen.
Na de vaststelling van de boodschap, de doelgroep en het doel is het tijd voor de media-aanpak. Het medialandschap is groot en divers, met grote en kleine spelers, digitale media en traditionele media en radio en televisie. Een groot medium met een groot bereik wil niet per se zeggen dat uw boodschap goed wordt opgepakt. Een klein gespecialiseerd medium met een groep trouwe volgers kan soms effectiever zijn. Xozo Communicatie helpt u de juiste keuzes te maken.
Persberichten schrijven
De vorm waarin het nieuws is verpakt, is minstens zo belangrijk als de boodschap zelf. Het schrijven van een goed persbericht is daarom een kunst op zich. Het onderwerp moet duidelijk en helder overkomen bij de juiste media. Bovendien moeten de media gestimuleerd worden om er iets mee te doen. Lees meer over het schrijven van een persbericht